Od teraz można zarejestrować lub zalogować się na forum poprzez konto Facebook albo Google :) Jeśli zalogujesz się w ten sposób i na forum jest już utworzone konto o takim samym adresie e-mail, wówczas oba konta zostaną ze sobą powiązane. Czyli zachowane zostaną wszystkie ustawienia i posty.

Jeśli adresy e-mail będą różne, wówczas zostanie założone nowe czyste konto. W razie czego można zmienić w ustawieniach istniejącego konta adres na inny :arrow: ucp.php?i=ucp_profile&mode=reg_details

Ten komunikat można zamknąć w prawy górnym rogu.

2. Zwolnienie z kasy fisklanej przy e-sprzedaży / generowanie zestawień sprzedaży z poziomu EU

W tym dziale użytkownicy EU mogą podzielić się swoją wiedzą dotyczącą obsługi programu i nie tylko.
Zildijan
Zaawansowany użytkownik EU
Posty: 1351
Rejestracja: 24 maja 2013, 19:27
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

2. Zwolnienie z kasy fisklanej przy e-sprzedaży / generowanie zestawień sprzedaży z poziomu EU

Post autor: Zildijan »

  • Korzystasz ze zwolnienia z kasy fiskalnej, jeżeli będziesz prowadzić sprzedaż wysyłkową oraz bezgotówkową, oraz nie planujesz sprzedaży złota i innych artykułów wymienionych w rozporządzeniu o zwolnieniu z kasy fiskalnej https://pomoc.wfirma.pl/-sprzedaz-wysyl ... nie-z-kasy .
  • Zamiast kasy fiskalnej sprzedaż będzie dokumentowana na podstawie codziennych ewidencji sprzedaży generowanych z poziomu EasyUploader. Zwolnienie z kasy, poza samym faktem pokrycia części kosztu jej zakupu, zwalnia Cię z późniejszych kosztownych przeglądów jakie obowiązkowo należy robić co 2 lata, oraz nie tracisz czasu na drukowanie paragonów.
Gdzie generować zestawienia:
- Ikonka na listą transakcji "Eksportuj" (ctrl+E)
- Do pliku CSV

W polu z lewej strony:
LP
Data wpłaty
Konto
Kupujący
Ilość
Kwota Netto
Podatek VAT
Kwota Brutto
VAT
Forma wpłaty
Forma wysyłki
Tytuł aukcji
Dane kontaktowe

W polu z prawej strony:
[LP]
[DATA_WPLATY]
[JA_LOGIN]
[DK_LOGIN]
[ILOSC]
[KWOTA_N]
[KWOTA_V]
[KWOTA]
[STAWKA_VAT]
[FORMA_WPLATY]
[FORMA_WYSYLKI]
[TYTUL_AUKCJI]
[DK_NAZWAFIRMY] [DK_IMIENAZW], [DK_ULICA], [DK_KODPOCZ] [DK_MIASTO], [DK_EMAIL], [DK_TELEFON1]

Ustawienia (zaznaczone checkboxy):
- Dołącz nagłówki kolumn
- Dołącz koszt wysyłki jako osobny wiersz
- Zgrupowane transakcje eksportuj w osobnych wierszach

Separator kolumna: ;  oraz kodowanie pliku: UTF-8 (lub jak wolisz).

Teraz kolejnego dnia szukamy transakcji z poprzedniego dnia:
- Nad listą transakcji należy wybrać wszystkie sekcje (obok wyboru nazwy konta).
- Nad listą transakcji "filtruj" i wybrać "Kolumna = Data wpłaty" i wczorajszą datę od-do.
- Zaznaczyć wszystkie transakcje z tego zakresu.

Co dalej:
- W pierwszej kolejności zaznacz "Faktura VAT" i odznacz te transakcje, oraz wystaw do nich Faktury VAT.
- Następnie odznacz "Faktura VAT", wówczas pozostaną tylko transakcje do zestawienia sprzedaży.
- Wygeneruj zestawienie sprzedaży do CSV (ctrl+E) / Do pliku CSV

Czynności w CSV:
- Jeżeli wszystko objęte jest tą samą stawką VAT, wystarczy zsumować kolumny z cenami i dopisać stawkę VAT.
- Jeżeli stawki są różne, należy posegregować kolumny po stawce i zsumować pozycje z tymi samymi stawkami,
czyli np. 23% osobno, 8% osobno itd. i obok dopisać stawkę VAT.
- Jeżeli wycinasz, wklejasz, popraw numery LP, żeby była kolejność od 1 do ostatniej.

Na koniec postaw pieczątkę, lub dopisz, że ten dokument należy do Twojej Firmy i "Zestawienia sprzedaży dnia... "

Możesz też użyć więcej znaczników, jeżeli księgowość o coś poprosi.


Wysyłka za pobraniem:
- Jeżeli wysyłasz też za pobraniem, dodatkowo filtrujesz listę po dacie wysyłki i zaznaczasz też te transakcje.
- Następnie wychodzisz z filtrowania i transakcje opłacone i za pobraniem będą zaznaczone na liście, także można weryfikacyjnie kliknąć z lewej strony listy w "Zaznaczone", aby upewnić się, że wszystko ok.
- Do pobrań warto dodać kolumnę z numerem przesyłki. Czasami to ułatwi sprawdzanie, czy firma przewozowa oddała za wszystko pobrania, ktoś zapomniał czy np. z powodu zaginięcia paczki, czy może jakaś odmowa przyjęcia, a paczka nie wróciła do Ciebie.

Ważne:
- Jeżeli rozdzielasz z jakiegoś powodu transakcje, np. w zgrupowanej transakcji jeden produkt to brak, lub klient zrezygnował z jakiegoś przedmiotu, a kupujący zapłacił za wysyłkę, zrób w tej rozgrupowanej transakcji koszt wysyłki na 0, aby nie zdublował się on do generowanego zestawienia.

Zwroty klientów / reklamacje:
- Do zestawienia zwrotów zamiast numeru paragonu wpisz numer(y) pozycji z zestawienia sprzedaży z danego dnia.


Dobrego dnia :)
 
Za ten post autor Zildijan otrzymał podziękowanie:
PhotoSoft (30 lip 2022, 08:54)
ODPOWIEDZ