Strona 3 z 5

Re: INPOST - Brak możliwości wprowadzenia przesyłki paczkomatowej.

: 14 sie 2019, 15:04
autor: kris
Ja tylko mówię, że skoro wcześniej działało to oni coś namieszali i nie jest to kwestia EU. Jasne? Jeśli doszło do jakichś zmian powinni wcześniej o tym informować. A widać, że są to błędy po ich stronie skoro przesyłki w końcu przeszły bez zmian w EU.

Ta zmiana odnośnie weryfikacji po email jeszcze nie weszła o ile dobrze rozumiem ich wiadomość.

Re: INPOST - Brak możliwości wprowadzenia przesyłki paczkomatowej.

: 14 sie 2019, 16:07
autor: PhotoSoft
przemek_arcomp pisze:
14 sie 2019, 13:14
może np adres email bierze z innej karty danego klienta a potem już go nie aktualizuje jak się pojawi nowa z wpłata
W EU email jest przypisany do loginu, więc jak kupujący wypełni kilka FODów to na karcie zapisany będzie ten ostatni.

Re: INPOST - Brak możliwości wprowadzenia przesyłki paczkomatowej.

: 16 sie 2019, 07:24
autor: przemek_arcomp
PhotoSoft pisze:
14 sie 2019, 16:07
przemek_arcomp pisze:
14 sie 2019, 13:14
może np adres email bierze z innej karty danego klienta a potem już go nie aktualizuje jak się pojawi nowa z wpłata
W EU email jest przypisany do loginu, więc jak kupujący wypełni kilka FODów to na karcie zapisany będzie ten ostatni.

No i tu dopatrywałbym się problemu, bo adres musi być w 100% zgodny z tym przypisanym do konkretnego FOD z allegro. Ogólnie to u nas jedna na kilkadziesiąt nie chce się zrobić, najczęściej mam wrażenie ze jest wtedy kilka fodów i po zmianie adresu email na taki jak jest w zamówieniu generują się poprawnie.

 

Re: INPOST - Brak możliwości wprowadzenia przesyłki paczkomatowej.

: 16 sie 2019, 09:29
autor: Zielu
przemek_arcomp pisze:
16 sie 2019, 07:24
PhotoSoft pisze:
14 sie 2019, 16:07
przemek_arcomp pisze:
14 sie 2019, 13:14
może np adres email bierze z innej karty danego klienta a potem już go nie aktualizuje jak się pojawi nowa z wpłata
W EU email jest przypisany do loginu, więc jak kupujący wypełni kilka FODów to na karcie zapisany będzie ten ostatni.

No i tu dopatrywałbym się problemu, bo adres musi być w 100% zgodny z tym przypisanym do konkretnego FOD z allegro. Ogólnie to u nas jedna na kilkadziesiąt nie chce się zrobić, najczęściej mam wrażenie ze jest wtedy kilka fodów i po zmianie adresu email na taki jak jest w zamówieniu generują się poprawnie.


Drogi kolego, co do Twoich ciągłych podejrzeń, że to w EU leży problem - dostałeś zapewne maila od allegro o nowym sposobie naliczania przesyłek SMART ? Proponuję ponownie przeczytać go ze zrozumieniem.

Obrazek

Pierwszy oznaczony fragment dowodzi, że nawet allegro uważa EU za program kompatybilny z nowym sposobem nadania paczek.

Drugi fragment oznacza, że te adresy, które widzisz w EU są poprawnie zaciągane. Samo allegro w tym mailu wspomina o znaku "+" i dalszej części adresu email po nim. 

Problem leży po stronie przewoźnika i allegro. Na githubie widać, że próbują się dogadać między sobą i naprawić błąd, ale ciężko im to idzie.

Pewnie wyjdzie tak jak podejrzewałem, że InPost próbując uszczelnić swój system przyjmowania danych klientów od allegro przyblokował 1/3 przesyłek ;) W końcu teraz mają SMARTy wysyłać za darmo więc muszą być pewni, że te przesyłki są z góry i prawidłowo opłacone bo inaczej będą stratni takie pieniądze, że zawiną interes jeszcze przed grudniem :D
 
 

Re: INPOST - Brak możliwości wprowadzenia przesyłki paczkomatowej.

: 16 sie 2019, 10:47
autor: PhotoSoft
przemek_arcomp pisze:
16 sie 2019, 07:24
No i tu dopatrywałbym się problemu, bo adres musi być w 100% zgodny z tym przypisanym do konkretnego FOD z allegro. Ogólnie to u nas jedna na kilkadziesiąt nie chce się zrobić, najczęściej mam wrażenie ze jest wtedy kilka fodów i po zmianie adresu email na taki jak jest w zamówieniu generują się poprawnie.
Jak ktoś namiesza z formularzami to trzeba będzie poprawić dane ręcznie, bo nic tu nie wymyślę.

Re: INPOST - Brak możliwości wprowadzenia przesyłki paczkomatowej.

: 16 sie 2019, 12:26
autor: przemek_arcomp
Np dzisiaj był problem tego typu że klient złożył dwa zamówienia, jedno do RUCH drugie inpost.
INPOST 2019-08-14 12:50:57 - email w EU l0ks****ud+554e58d14@allegromail.pl a na stronie allegro w zakładce zamówienia email l0ks****ud+56c4e0875@allegromail.pl
RUCH 2019-08-14 22:11:00 -  email w EU l0ks****ud+554e58d14@allegromail.pl a na stronie allegro w zakładce zamówienia email l0ks****ud+554e58d14@allegromail.pl czyli poprawnie.

Jak widać w obu zamówieniach w EU został wpisany ten sam adres email.
Nie mówię że jest to tylko wina EU, na pewno jest to związane tez ze zmianami INPOST/ALLEGRO ale EU nie pobiera poprawnie emaila do zamówienia i stąd jest problem. 
Wychodzi na to ze do wcześniej złożonego zamówienia został przypisany adres email z nowszego co wg mnie nie powinno mieć miejsca. W APi allegro z tego co wiem jest możliwość pobrania emaila do KONKRETNEGO zamówienia (przy pobieraniu FOD), możliwe ze ta funkcja API zwraca zły adres, nie mam jak tego sprawdzić ale możliwe tez że w EU jest nie do końca poprawnie zaimplementowana obsługa tego ponieważ przez długi czas nie były te adresy weryfikowane.

Odnośnie tego emaila od allegro, to EU jest przygotowane ponieważ wysyła pełny adres email łącznie z tym co po znaku '+' ale nie znaczy to ze pobiera poprawnie adresy email.


 

Re: INPOST - Brak możliwości wprowadzenia przesyłki paczkomatowej.

: 16 sie 2019, 12:32
autor: przemek_arcomp
W aktualnym stanie email nie powinien być przechowywany w tablicy "TRANS_KLIENCI" tylko w "TRANS_WYSYLKA" i do każdego zamówienia powinien być inny. W tym miejscu doszukiwałbym się problemu.
 

Re: INPOST - Brak możliwości wprowadzenia przesyłki paczkomatowej.

: 16 sie 2019, 14:52
autor: PhotoSoft
Dokładnie tak będzie w nowej wersji.

Re: INPOST - Brak możliwości wprowadzenia przesyłki paczkomatowej.

: 16 sie 2019, 15:44
autor: przemek_arcomp
A wiadomo kiedy ta aktualizacja?
Czyli jednak jest jakiś problem z EU skoro będzie to poprawione wiec moje podejrzenia nie były bezpodstawne.
Panie zielu i kris, jeśli już coś pisze (co nie zdarza mi się często) to wiem co pisze bo sprawdziłem na wszystkie możliwe sposoby, nie mam nic z prób udowadniania ze to wina kogokolwiek , chcę tylko aby problem został rozwiązany.
 

Re: INPOST - Brak możliwości wprowadzenia przesyłki paczkomatowej.

: 19 sie 2019, 10:28
autor: PhotoSoft
W tym tygodniu.

Obie strony miały rację, bo zmienili weryfikację bez żadnej zapowiedzi. Wcześniej takie paczki można było nadawać bez problemu ;)