Strona 1 z 1

[PORADNIK] Jak prawidłowo zgłosić problem?

: 27 lut 2013, 13:31
autor: PhotoSoft
90% problemów można rozwiązać samemu w ciągu kilku minut, więc proszę postępować wg poniższej instrukcji, która pozwoli na dokładną analizę zgłoszenia.
 
  1. Obowiązkowo :arrow: przeinstaluj/zaktualizuj EU pobierając nowy instalator - nawet, gdy korzystasz z najnowszej wersji, ponieważ często przy drobnych poprawkach wgrywam na serwer poprawiony instalator bez zmiany głównej wersji - zmienia się tylko ostatnia cyfra np. 3.55.3.7

    Zgłoszenia dotyczące nieaktualnych wersji nie będą analizowane :!:


  2. Jeśli zauważysz braki w pobieranych transakcjach, formularzach czy wpłatach PayU proszę upewnić się czy to nie wina problemów z API Allegro :arrow: https://github.com/allegro/allegro-api/issues

    Koniecznie należy skorzystać z :arrow: pobierania brakujących danych, gdy występują braki. Jeśli nie pomaga, wówczas oznacza to, że jest awaria API i występują opóźnienia w zwracaniu danych. Trzeba cierpliwie czekać, aż zostanie usunięta przez Allegro.


  3. Sprawdź czy problem występuje po uruchomieniu systemu w trybie awaryjnym z obsługą sieci:
    Jeśli nie występuje, tzn. że jest to problem systemowy i nie ma związku z EU. Proszę wtedy sprawdzić jeszcze na innym komputerze.

  4. Jeśli Twój problem dotyczy kategorii aukcji, ich parametrów dodatkowych lub braku form dostawy w cenniku, wówczas zaktualizuj komponenty Allegro w zakładce "Ustawienia -> Konfiguracja -> Aktualizacja".
    :idea: Jeśli w wyniku zmian Allegro przy aukcjach poznikała część parametrów, wówczas skorzystaj z aktualizacji aukcji Allegro -> EU :arrow: viewtopic.php?t=975

    :idea: Jeśli otrzymujesz błędy dotyczące parametrów kategorii lub produktu Allegro podczas wystawiania/aktualizacji wykonaj kroki z tego poradnika :arrow: viewtopic.php?t=918
  5. W przypadku zauważenia nieprawidłowego działania, któregoś modułu (np. wznawiania aukcji, wysyłki powiadomień, sklepu) :arrow: sprawdź logi w tle i w razie problemów z ich analizą dołącz je do zgłoszenia.

  6. Gdy korzystasz z funkcji, które łączą się z zewn. usługami, np. Allegro, firmy kurierskie czy sklepy internetowe, wówczas obowiązkowo wygeneruj :arrow: logi XML (inaczej paczki XML) wymagane do analizy problemu.

  7. Jeśli Twoje zgłoszenie dotyczy zupełnie innego problemu, sprawdź:
    • :arrow: w instrukcji obsługi czy nie wynika on z nieznajomości EU,
    • na forum przy pomocy wyszukiwarki :arrow: forumowej albo znacznie dokładniejszej :arrow: Google czy nie ma już podanego rozwiązania.
  8. Proszę stosować się do zasady 1 problem = 1 temat. Aby przyspieszyć pomoc proszę doprecyzować zgłoszenie zgodnie z poniższymi punktami:
    8.1. OBOWIĄZKOWO wklej do zgłoszenia odpowiedzi na poniższe pytania, które przyspieszą analizę:
    1. Czy pobrano z serwera aktualny instalator i przeinstalowano EU?
    2. Czy została wykonana aktualizacja komponentów Allegro?
    3. Czy problem występuje w trybie awaryjnym?
    4. Z jakiego systemu korzystasz (numer i wersja 32/64bit)?
    8.2. Opisz dokładnie krok po kroku jak powtórzyć błąd i/lub w jakich sytuacjach występuje. Bez dokładnego opisu namierzenie źródła problemu nie będzie możliwe.

    Podaj numery aukcji, dane kupujących itp. jeśli dotyczy ich problem. Nie zapomnij o pełnej treści komunikatów, jeśli się pojawiają.

    Gdy problem dotyczy aukcji lub transakcji proszę wyeksportować je do pliku XML ( :arrow: aukcje / :arrow: transakcje) i przesłać na maila.

    8.3. Dołącz zrzuty ekranu z komunikatami błędów/widocznymi nieprawidłowymi danymi co pozwoli łatwiej namierzyć źródło problemu. Ten punkt nie jest obowiązkowy, jeśli błąd można łatwo powtórzyć :arrow: pkt. 8.2.

    W przypadku wrzucania zrzutów na forum można skorzystać z serwisu
    :arrow: https://snag.gy/ Proszę zamazać dane osobowe kupujących.