Od teraz można zarejestrować lub zalogować się na forum poprzez konto Facebook albo Google :) Jeśli zalogujesz się w ten sposób i na forum jest już utworzone konto o takim samym adresie e-mail, wówczas oba konta zostaną ze sobą powiązane. Czyli zachowane zostaną wszystkie ustawienia i posty.

Jeśli adresy e-mail będą różne, wówczas zostanie założone nowe czyste konto. W razie czego można zmienić w ustawieniach istniejącego konta adres na inny :arrow: ucp.php?i=ucp_profile&mode=reg_details

Ten komunikat można zamknąć w prawy górnym rogu.

CALC zapisanie ustawień wydruku

Jeśli Twój temat nie kwalifikuje się do żadnej z powyższych kategorii, wówczas możesz założyć go tutaj. Dział ten służy również do kontaktu z pozostałymi użytkownikami. Nie zgłaszaj tutaj problemów dotyczących EU!
Zildijan
Zaawansowany użytkownik EU
Posty: 476
Rejestracja: 24 maja 2013, 19:27
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

CALC zapisanie ustawień wydruku

Post autor: Zildijan » 20 maja 2019, 16:07

Chciałbym w CALC ustawić wydruk poziomy + kilka dodatkowych ustawień, aby nie dokonywać ustawień za każdym razem.

W podglądzie jest: Formatowanie strony / Organizator , co wygląda na możliwość zapisania różnych konfiguracji, ale nie wiem jak to zrobić.

Czy jest taka możliwość, aby zapisać na stałe wydruk poziomy, lub ustawić kilka trybów wydruku w różnych konfiguracjach?

rafalleczek
Zaawansowany użytkownik EU
Posty: 589
Rejestracja: 26 kwie 2013, 16:29
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CALC zapisanie ustawień wydruku

Post autor: rafalleczek » 21 maja 2019, 14:31

Witam. Czy chodzi Ci np o ustawienie samych opcji wydruku czyli np orientacja czy jeszcze masz na myśli np szerokości kolumn, wierszy itp?
RZ

Zildijan
Zaawansowany użytkownik EU
Posty: 476
Rejestracja: 24 maja 2013, 19:27
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CALC zapisanie ustawień wydruku

Post autor: Zildijan » 21 maja 2019, 20:50

Ustawiam
- w sekcji STRONA: orientację poziomą,
- w sekcji STOPKA: edytuj / brak,
- w sekcji ARKUSZ: siatka i SKALA: Dopasuj ... do szerokości/wysokości 1/1

rafalleczek
Zaawansowany użytkownik EU
Posty: 589
Rejestracja: 26 kwie 2013, 16:29
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CALC zapisanie ustawień wydruku

Post autor: rafalleczek » 21 maja 2019, 21:55

Organizator służy do ustawienia stylu formatowania komórek a raczej jedynie bardziej wyświetla info o zastosowanym stylu oraz ustawieniach strony - nic tam nie ustawisz . A na pewno nie ustawisz w ten sposób żadnej z opcji która jest Ci potrzebna - wydaje mi się że raczej nie ma możliwości aby na stałe zrobić takie ustawienia strony aby każdy plik otwierał się z takimi ustawieniami - gdyż tworząc plik np poprzez eksport każdy nowy będzie miał domyślne ustawienia i tak się będzie otwierał jak go zapiszesz. Jedyne co mi przychodzi do głowy i pewnie też o tym wiesz utworzenie czystego arkusza wzoru i zapisanie go z podanymi ustawieniami a następnie kopiuj dane - wklej do arkusza wzoru ale z racji że zmian masz tak niewiele to gra niewarta świeczki.
RZ

Zildijan
Zaawansowany użytkownik EU
Posty: 476
Rejestracja: 24 maja 2013, 19:27
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CALC zapisanie ustawień wydruku

Post autor: Zildijan » 21 maja 2019, 23:04

Taka prosta sprawa, a tyle sprawiłaby radości :) Trzeba się będzie przyzwyczaić.

audiomaxsiedlce
Zaawansowany użytkownik EU
Posty: 348
Rejestracja: 20 paź 2015, 23:52
Lokalizacja: Siedlce
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CALC zapisanie ustawień wydruku

Post autor: audiomaxsiedlce » 22 maja 2019, 02:11

Nie wiem czy dobrze Cię rozumiem, ale wydaje mi się, że potrzebujesz danych ze stałymi nagłówkami i zawsze przez export CSV z EU będziesz je wyciągał do wydruku ?
Nie znam Calc, ale w excelu śmiało można przygotować sobie stały szablon czyli nagłówki na stałe, układ strony, podział i zaznaczenie stron do wydruku, wysokość, szerokość komórek odpowiednio na małym przykładzie danych. Pamiętaj o wyśrodkowaniu tekstu i zawijaniu, czcionce i jej rozmiarze.
Tak zapisany szablon trzymasz jak skarb w postaci diamentu :D, a w chwili potrzeby wyciągnięcia nowych danych otwierasz swój szablonik pobierasz zewnętrzne dane przez wstawienie lub odświeżenie z wcześniej utworzonego połączenia i gites. Dla ułatwienia export z EU powinien mieć zawsze tę samą nazwę i scieżkę. I "huzia na józia" do drukarki. Jak dobrze przygotujesz szablon, to nic nie ma prawa Ci się rozjeżdżać ;)
Powodzenia
Pozdrawiam
Joanna

rafalleczek
Zaawansowany użytkownik EU
Posty: 589
Rejestracja: 26 kwie 2013, 16:29
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CALC zapisanie ustawień wydruku

Post autor: rafalleczek » 22 maja 2019, 06:40

:-) dobre o tym nie pomyślałem - w calcu chyba też tak da radę . A jeśli mogę prosić o podpowiedź . Korzystam z podobnego rozwiązania w Excelu tyle że na zasadzie umieszczenia we wzorze ścieżek do kolumn . I tak mam plik Wzór a w nim w kolumnie A1 ścieżka do pliku powiedzmy Test komórka A1 , w komórce B2 ścieżka do pliku Test B2 itd . Otwierając obydwa pliki mam tu i tu te same dane tyle że we Wzorze są już sformatowane (szerokości i wysokości kolumn, pogrubienie tekstu itp) czyli działa to podobnie. Niestety mój sposób sprawia, że musiałem zrobić więcej ścieżek gdyż mam zawsze różne ilości danych. Jak zrobić połączenie o którym piszesz aby do arkusza Wzór zaciągał tylko te dane które są w pliku Test. Niestety moim sposobem w komórkach z danymi mam dane , jednak w pozostałych gdzie zrobiłem ścieżki podstawia mi 0 . Z góry dzięki za podpowiedź .
RZ

audiomaxsiedlce
Zaawansowany użytkownik EU
Posty: 348
Rejestracja: 20 paź 2015, 23:52
Lokalizacja: Siedlce
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CALC zapisanie ustawień wydruku

Post autor: audiomaxsiedlce » 22 maja 2019, 11:48

@ rafalleczek

nigdy nie robiłam żadnego kursu z Excela, jedynie wujek Google i YT mi pomaga. Na szybko zapytam czy robisz to w jednym zeszycie [tak bym proponowała bazujac na wielu arkuszach, mając pierwszy jako "szablon" - łatwiej to ogarnąć, chyba, że zaciągasz dane z CSV z zewnątrz, to już raczej muszą być dwa zeszyty]?
W wolnej chwili pobawię się, wszystko co robię, to na żywym organiźmie :lol: metodą prób i błędów.
a popatrz tu https://www.youtube.com/watch?v=KHq1a4ORYZU
Pozdrawiam
Joanna

rafalleczek
Zaawansowany użytkownik EU
Posty: 589
Rejestracja: 26 kwie 2013, 16:29
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CALC zapisanie ustawień wydruku

Post autor: rafalleczek » 22 maja 2019, 12:02

No masz tak samo jak ja kombinuję kombinuję czasami się coś uda a czasami dzień w plecy :-) i zabiera to cenny czas. Czyjaś wskazówka potrafi czasem zaoszczędzić kilka cennych godzin :-) - a później człowiek myśli jakie to było proste. No właśnie dane z CSV i robię to w kilku zeszytach. Dokładnie w 5, w każdym mam ustawiony ścieżkę do konkretnej komórki z danymi z poprzedniego, w każdym zeszycie są także robione jakieś działania - tak że wklejając dane do 1 zeszytu w ostatnim już bez żadnej obróbki zostaje mi dokładnie to co mnie interesuje podsumowane w stałych ustawieniach strony - tylko muszę usuwać te komórki z 0. Dzięki za link jak znajdę chwilę to polukam i może się uda coś zdziałać.
RZ

ODPOWIEDZ