Od teraz można zarejestrować lub zalogować się na forum poprzez konto Facebook albo Google :) Jeśli zalogujesz się w ten sposób i na forum jest już utworzone konto o takim samym adresie e-mail, wówczas oba konta zostaną ze sobą powiązane. Czyli zachowane zostaną wszystkie ustawienia i posty.

Jeśli adresy e-mail będą różne, wówczas zostanie założone nowe czyste konto. W razie czego można zmienić w ustawieniach istniejącego konta adres na inny :arrow: ucp.php?i=ucp_profile&mode=reg_details

Ten komunikat można zamknąć w prawy górnym rogu.

Ponadnormatywna ilość zwrotów w ostatnim czasie - spadek sprzedaży - katastrofa

Jeśli Twój temat nie kwalifikuje się do żadnej z powyższych kategorii, wówczas możesz założyć go tutaj. Dział ten służy również do kontaktu z pozostałymi użytkownikami. Nie zgłaszaj tutaj problemów dotyczących EU!
Zildijan
Zaawansowany użytkownik EU
Posty: 1351
Rejestracja: 24 maja 2013, 19:27
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Ponadnormatywna ilość zwrotów w ostatnim czasie - spadek sprzedaży - katastrofa

Post autor: Zildijan »

Odczuwamy w ostatnich 2 miesiącach katastrofalną ilość zwrotów z allegro.
Kategoria odzież i obuwie.

Sytuacja jak z najgorszego koszmaru, jakiej nie mieliśmy nigdy przez ostatnie kilkanaście lat.
Wygląda to w ten sposób, że odczuwamy spadek sprzedaży, sezon wiosenny jak co roku,
gdy jest największa sprzedaż, nie występuje, a to co sprzedaliśmy wcześniej masowo zwracają.

Wygląda to tak, jakby allegro załączało karteczkę do naszych paczek z napisem "ZWRÓĆ MNIE, OTRZYMASZ 100 zł!"

Można pomyśleć, że konkurencja, ale rozmawiałem z firmą z biurowca, która sprzedaje na allegro
produkty remontowe, wyposażenie łazienek itp. i oni tak mają od 4 miesięcy, i już przez to czarno widzą przyszłość.

Nasze statystyki na allegro są ok. SuperSprzedawca, komentarze, jakość sprzedaży całkiem nieźle.
Jesteśmy też dostosowani do różnych wymagań allegro. Parametry uzupełnione.
 
 

Czy ktoś z Was zauważył u siebie również coś takiego?
Może wie ktoś, co jest powodem i jak temu zaradzić?
KD9
Zaawansowany użytkownik EU
Posty: 1108
Rejestracja: 14 lut 2018, 12:06
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Ponadnormatywna ilość zwrotów w ostatnim czasie - spadek sprzedaży - katastrofa

Post autor: KD9 »

Przy książkach jest to samo, liczba zwrotów wzrosła w ostatnich miesiącach o kilkaset procent. Co najgorsze, za Smarty nie ma zwrotu opłaty, tak więc licząc tylko karton i Smart, to minimum 4 zł w plecy na paczce (a faktycznie więcej, bo czas poświęcony na kompletację, pakowanie, wydruki, zablokowanie towaru, a mam przypadki, że i na miesiąc, bo zgłoszenie po 14 dniach i odsyłka po kolejnych 14).
Allegro rozpuściło kupujących ze zwrotami, gdyby mieli zapłacić symboliczne klika złotych za zwrot, toby utemperowało większość tych, co np. kupują 5 takich samych produktów po 10 zł, a potem 4 odsyłają "nie pasuje mi". A ja z marży za 1 sztukę nie pokryję Smarta, opakowania i prowizji. 
Za ten post autor KD9 otrzymał podziękowanie:
Zildijan (24 maja 2023, 06:08)
phu-anabell
Posty: 30
Rejestracja: 28 sie 2017, 09:19
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ponadnormatywna ilość zwrotów w ostatnim czasie - spadek sprzedaży - katastrofa

Post autor: phu-anabell »

Nie ma co się dziwić - my zajmujemy się rzeczami robionymi w większości na zamówienie i tez chcą zwracać. W ogóle dziwne jest to że na aukcji jest zaznaczone brak zwrotu a klient może normalnie go zgłosić. Powinno to być zablokowane. Taki trochę efekt zalandoo itp. Inne zjawisko przy ubraniach  to widzę ze kobiety uzależniły się od tego zamawiania bo zwroty darmowe i już mój kurier mi mówi ze ma na rejonie takie przypadki że najpierw dzwonią kiedy będzie  i go ponaglają, a potem laska ma tyle zwrotów że nie wie która etykieta do czego. Przymierzy i odsyła. 
Za ten post autor phu-anabell otrzymał podziękowanie:
Zildijan (24 maja 2023, 07:49)
dmatrade
Posty: 218
Rejestracja: 15 gru 2015, 05:38
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ponadnormatywna ilość zwrotów w ostatnim czasie - spadek sprzedaży - katastrofa

Post autor: dmatrade »

Ilość zwrotów rzeczywiście drastycznie wzrosła, obecnie mamy więcej dokumentów korygujących sprzedaż niż przez cały 2022 rok.

Ja martwiłbym się zupełnie czymś innym, mianowicie opcją wznowienia dyskusji, którą kupujący może dowolnie otworzyć w ciągu 2 lat od zakupu.

Dam Wam pewien przykład - kupujący zakupił u nas plecak z fakturą VAT na firmę, zgłosił zwrot smart i odesłał go bez oryginalnego opakowania, bez oryginalnych metek, ze śladami użytkowania oraz włożonym do jednej z kieszonek swoim identyfikatorem ze zdjęciem, imieniem i nazwiskiem jako przedstawiciela / handlowca danej firmy.

Oczywiście odmówiliśmy przyjęcia zwrotu wraz z uzasadnieniem i dokumentacją zdjęciową. Co robi kupujący ? zakłada dyskusję :) co robi all ? poucza nas, że opakowanie i metki nie stanowią przedmiotu oferty jak i również włożony identyfikator oraz udokumentowane ślady użytkowania nie stanowią podstawy do odmowy przyjęcia zwrotu i narzuca nam udokumentowanie wyliczenia pomniejszenia wartości towaru lub odesłanie towaru do kupującego na własny koszt. Co robi kupujący ? straszy nas sądem i zgłoszeniem sprawy do pih, składa wniosek POK i otrzymuje zwrot pieniędzy.

Co robimy my ?

- Zmieniamy treść każdej oferty z procentowym wyliczeniem wartości produktu oraz jego opakowania

- Inwestujemy kilka tysięcy zł w system kamery nad stanowiskiem przyjmowania zwrotów zintegrowanym z zamówieniem kupującego, który przesyła mu powiadomienia o :

1. Tym że zwrot będzie procesowany pod nadzorem kamery - Automat po wypełnieniu zgłoszenia zwrotu
2. Tym że rozpoczęto otwieranie oraz sprawdzenie zawartości przesyłki zwrotnej pod nadzorem kamery
3. Decyzja :

Pozytywna - zwrot środków
Negatywna - odmowa przyjęcia zwrotu wraz z linkiem do filmu przedstawiającej otworzenie przesyłki z daną etykietą nadawczą oraz sprawdzenie pod nadzorem kamery produktów stanowiących jej zawartość.

Efekt :

- Podwyżka cen
- Zmniejszenie ilości zwrotów
- Podstawa do zgłoszenie próby ... w przypadku dyskusji lub straszenia
- Podstawa do działa w przypadku wystawienia opinii negatywnej

Kupujący sami doprowadzą do tego, że ceny w internecie będą drastycznie wyższe :)


 
Za ten post autor dmatrade otrzymał podziękowanie:
Zildijan (24 maja 2023, 10:01)
galek__3
Posty: 32
Rejestracja: 30 gru 2017, 12:59
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Ponadnormatywna ilość zwrotów w ostatnim czasie - spadek sprzedaży - katastrofa

Post autor: galek__3 »

Używane części samochodowe to samo...Tak źle nie było od hmmm...Bardzo dawna....Super sprzedawca, jakość super, ads. To nic nie daje. Według mojej skromnej opinii inflacja chyba zaczyna dopiero odbijać się na sprzedaży a co będzie dalej...Strach pomyśleć...Pobrania to dramat. Wygląda to tak. Klient sobie myśli, kliknę kup teraz może odbiorę może nie przecież mnie to nic nie kosztuje i nie mam za to żadnych konsekwencji...Allegro powinno stworzyć narzędzie aby sprzedający mógł jakoś odzyskać koszty wysyłek oczywiście to marzenie bo liczy się tylko zadowolony klient...Ps. Obserwuję konkurencję i liczba dziennych ubywających ofert też tragedia...:I
Za ten post autor galek__3 otrzymał podziękowanie:
Zildijan (29 maja 2023, 09:29)
robi1976
Posty: 582
Rejestracja: 27 gru 2012, 19:58
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Ponadnormatywna ilość zwrotów w ostatnim czasie - spadek sprzedaży - katastrofa

Post autor: robi1976 »

dmatrade pisze: 24 maja 2023, 09:24
3. Decyzja :

Pozytywna - zwrot środków
Negatywna - odmowa przyjęcia zwrotu wraz z linkiem do filmu przedstawiającej otworzenie przesyłki z daną etykietą nadawczą oraz sprawdzenie pod nadzorem kamery produktów stanowiących jej zawartość.

Zwrot raczej musisz przyjąć.
- Inwestujemy kilka tysięcy zł w system kamery nad stanowiskiem przyjmowania zwrotów zintegrowanym z zamówieniem kupującego, który przesyła mu powiadomienia
Jak to rozwiązałeś/zintegrowałeś?
ejacenty
Posty: 3
Rejestracja: 17 maja 2023, 21:28
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ponadnormatywna ilość zwrotów w ostatnim czasie - spadek sprzedaży - katastrofa

Post autor: ejacenty »

U mnie dzisiaj był tak szybki zwrot, że paczka nie zdążyła nawet trafić do sortowni InPostu. Szanowny klient korzystając z prawa do zwrotu zakupu z Allegro kliknął, że odstępuje od umowy nie czekając nawet aż paczka dotrze do automatu paczkomat. Proponuję Allegro wprowadzić zwroty wirtualne dotyczące paczek, których klient nie widział na oczy bo jeszcze są w drodze i do niego nie dotarły. I oczywiście otrzymuję głównie rezygnacje pod tytułem odstąpienie bez podania przyczyny czyli ja to odczytuję jako zakupy dla zabawy. Kupujący zostali rozpuszczeni przez Allegro, nie mają praktycznie żadnych obowiązków. Pamiętam czasy jak komentarze działały w dwie strony i można było wystawić ocenę kupującym. Wtedy był porządek i równowaga. A teraz każdy widzi co się dzieje.
Za ten post autor ejacenty otrzymał podziękowanie:
Zildijan (31 maja 2023, 07:38)
szuwarek
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2020, 16:15
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Ponadnormatywna ilość zwrotów w ostatnim czasie - spadek sprzedaży - katastrofa

Post autor: szuwarek »

Ilość zwrotów była kroplą, która przesądziła o mojej rezygnacji ze Smarta. Nie widziałbym problemu, gdyby opłacony przeze mnie jako sprzedawcę w części Smart został zwracany przez kupującego w przypadku zwrotu przedmiotu 'bez podania przyczyn', czyli gdybym mógł oddać mu kwotę zakupu potrąconą o sumę, jaką z kolei potrąciło mi wcześniej allegro za smarta.

Inną kwestią było ostatnie wymuszenie na sprzedawcach dziesiątek koniecznych dróg przesyłek, aby tego smarta utrzymać. Skoro mam w ofercie pocztę, pocztex, inpost i kuriera inpost nie widzę powodu dokładania do tego dhl, feedex, allegro, orlenów i innych rzeczy - przecież jeśli ktoś nie ma paczkomatu we wsi, to przesyłkę i tak dostarczy mu kurier czy inpost, czy pocztex.

Właśnie mija miesiąc od mojej decyzji. Skutek? - ilość zwrotów drastycznie spadła - tylko jeden zwrot i to z przyczyn losowych - a dodatkowo o kilkaset pln zmniejszył się mój rachunek na rzecz allegro wobec faktu, że kupujący samodzielnie finansują przesyłkę a nie ja jestem ich partycypantem.

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że w przypadku handlu powszechnie dostępnymi artykułami rezygnacja ze smart może ograniczyć liczbę klientów, ja mogłem sobie na to pozwolić mając w ofercie rzeczy unikalne. Na razie się to sprawdza i jak pisałem - płacę allegro mniejszy haracz.
Za ten post autor szuwarek otrzymał podziękowanie:
Zildijan (01 cze 2023, 20:40)
KD9
Zaawansowany użytkownik EU
Posty: 1108
Rejestracja: 14 lut 2018, 12:06
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Ponadnormatywna ilość zwrotów w ostatnim czasie - spadek sprzedaży - katastrofa

Post autor: KD9 »

Dzisiaj 12 zwrotów - jakiś obłęd. Gdyby tak Allegro naliczało kazało płacić kupującym ze 3 zł za zwrot, to sądzę, że liczba spadłaby o ponad połowę.
ODPOWIEDZ