- Obowiązkowo przeinstaluj/zaktualizuj EU pobierając nowy instalator - nawet, gdy korzystasz z najnowszej wersji, ponieważ często przy drobnych poprawkach wgrywam na serwer poprawiony instalator bez zmiany głównej wersji - zmienia się tylko ostatnia cyfra np. 3.55.3.7
Zgłoszenia dotyczące nieaktualnych wersji nie będą analizowane
- Jeśli zauważysz braki w pobieranych transakcjach, formularzach czy wpłatach PayU proszę upewnić się czy to nie wina problemów z API Allegro https://github.com/allegro/allegro-api/issues
Koniecznie należy skorzystać z pobierania brakujących danych, gdy występują braki. Jeśli nie pomaga, wówczas oznacza to, że jest awaria API i występują opóźnienia w zwracaniu danych. Trzeba cierpliwie czekać, aż zostanie usunięta przez Allegro.
- Sprawdź czy problem występuje po uruchomieniu systemu w trybie awaryjnym z obsługą sieci:
- Windows 7:
https://procesor.pl/news/tryb-awaryjny-w-windows-7
- Windows 8/8.1:
https://www.download.net.pl/3-sposoby-n ... ym/n/2832/
- Windows 10/11:
http://www.download.net.pl/jak-uruchomi ... ym/n/7053/
- Windows 7:
- Jeśli Twój problem dotyczy kategorii aukcji, ich parametrów dodatkowych lub braku form dostawy w cenniku, wówczas zaktualizuj komponenty Allegro w zakładce "Ustawienia -> Konfiguracja -> Aktualizacja".
Jeśli w wyniku zmian Allegro przy aukcjach poznikała część parametrów, wówczas skorzystaj z aktualizacji aukcji Allegro -> EU viewtopic.php?t=975
Jeśli otrzymujesz błędy dotyczące parametrów kategorii lub produktu Allegro podczas wystawiania/aktualizacji wykonaj kroki z tego poradnika viewtopic.php?t=918
- W przypadku zauważenia nieprawidłowego działania, któregoś modułu (np. wznawiania aukcji, wysyłki powiadomień, sklepu) sprawdź logi w tle i w razie problemów z ich analizą dołącz je do zgłoszenia.
- Gdy korzystasz z funkcji, które łączą się z zewn. usługami, np. Allegro, firmy kurierskie czy sklepy internetowe, wówczas obowiązkowo wygeneruj logi XML (inaczej paczki XML) wymagane do analizy problemu.
- Jeśli Twoje zgłoszenie dotyczy zupełnie innego problemu, sprawdź:
- w instrukcji obsługi czy nie wynika on z nieznajomości EU,
- na forum przy pomocy wyszukiwarki forumowej albo znacznie dokładniejszej Google czy nie ma już podanego rozwiązania.
- w instrukcji obsługi czy nie wynika on z nieznajomości EU,
- Proszę stosować się do zasady 1 problem = 1 temat. Aby przyspieszyć pomoc proszę doprecyzować zgłoszenie zgodnie z poniższymi punktami:
8.1. OBOWIĄZKOWO wklej do zgłoszenia odpowiedzi na poniższe pytania, które przyspieszą analizę:
- Czy pobrano z serwera aktualny instalator i przeinstalowano EU?
- Czy została wykonana aktualizacja komponentów Allegro?
- Czy problem występuje w trybie awaryjnym?
- Z jakiego systemu korzystasz (numer i wersja 32/64bit)?
8.2. Opisz dokładnie krok po kroku jak powtórzyć błąd i/lub w jakich sytuacjach występuje. Bez dokładnego opisu namierzenie źródła problemu nie będzie możliwe.
Podaj numery aukcji, dane kupujących itp. jeśli dotyczy ich problem. Nie zapomnij o pełnej treści komunikatów, jeśli się pojawiają.
Gdy problem dotyczy aukcji lub transakcji proszę wyeksportować je do pliku XML ( aukcje / transakcje) i przesłać na maila.
8.3. Dołącz zrzuty ekranu z komunikatami błędów/widocznymi nieprawidłowymi danymi co pozwoli łatwiej namierzyć źródło problemu. Ten punkt nie jest obowiązkowy, jeśli błąd można łatwo powtórzyć pkt. 8.2.
W przypadku wrzucania zrzutów na forum można skorzystać z serwisu https://snag.gy/ Proszę zamazać dane osobowe kupujących.
- Czy pobrano z serwera aktualny instalator i przeinstalowano EU?
Od teraz można zarejestrować lub zalogować się na forum poprzez konto Facebook albo Google Jeśli zalogujesz się w ten sposób i na forum jest już utworzone konto o takim samym adresie e-mail, wówczas oba konta zostaną ze sobą powiązane. Czyli zachowane zostaną wszystkie ustawienia i posty.
Jeśli adresy e-mail będą różne, wówczas zostanie założone nowe czyste konto. W razie czego można zmienić w ustawieniach istniejącego konta adres na inny ucp.php?i=ucp_profile&mode=reg_details
Ten komunikat można zamknąć w prawy górnym rogu.
Jeśli adresy e-mail będą różne, wówczas zostanie założone nowe czyste konto. W razie czego można zmienić w ustawieniach istniejącego konta adres na inny ucp.php?i=ucp_profile&mode=reg_details
Ten komunikat można zamknąć w prawy górnym rogu.
[PORADNIK] Jak prawidłowo zgłosić problem?
Proszę zapoznać się z poradnikiem przed zgłoszeniem problemu!
-
- Administrator
- Posty: 7688
- Rejestracja: 14 cze 2011, 13:10
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 107 razy
- Kontakt:
[PORADNIK] Jak prawidłowo zgłosić problem?
90% problemów można rozwiązać samemu w ciągu kilku minut, więc proszę postępować wg poniższej instrukcji, która pozwoli na dokładną analizę zgłoszenia.